این انیمیشن سینمایی روند طبیعی زندگی یعنی تولد،مرگ وتولد دوباره را در بستر شناخت زندگی نشان می داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۶۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 53

غم،وفاداری،عشق،هماهنگی با طبیعت،کشف زیبایی و خطرات دنیای اطراف و عشق به پدر و مادر از جمله مفاهیمی بود که بچه ها می توانستند همپای شخصیت اصلی داستان یعنی «بامبی» تجربه کنند.

بامبی بچه آهویی که می بایست در آینده شاهزاده ی جنگل شود،سمتی که متعلق به پدرش بود و مسئولیتش در حافظت از حیوانات جنگل در مقابل شکارچیان تعریف می شد. بچه آهو بسیار به مادرش وابسته بود و مدام در باره ی دنیای اطراف از او می پرسد و مادر از خطراتی که در جنگل وجود دارد،به او هشدار می داد.

روزی در علفزار، بامبی شاهزاده جنگل را ملاقات کرد بدون اینکه بداند او پدرش است؛ در ادامه می دیدیم که به دنبال ورود شکارچی به علفزار، در حین فرار، بامبی از مادرش جدا شد و بعد تلخ ترین لحظه یعنی تیر خوردن مادر رقم خورد.

این صحنه به جهت تلخی اش در بین کارتون های دهه 40 میلادی بسیار ماندگار شد. جالب این که کریسمس سال 2006 این کارتون با حذف این صحنه پخش شد. فصل پایانی کارتون هم به تولد بچه های بامبی ختم می شد.

از صداپیشگان کارتون بامبی نام این هنرمندان قابل ذکر است : حسین عرفانی (پدر بامبی)، شمسی فضل‌الهی(مادر بامبی)، ناهید امیریان شمس‌آبادی(بامبی ، بره آهو)، خسرو خسروشاهی (بامبی در بزرگسالی و قورباغه)،عزت‌الله مقبلی(جغد)و...

این پویانمایی آمریکایی سال ۱۹۴۲ به تهیه کنندگی والت دیزنی و کارگردانی «دیوید هند»، بر اساس کتاب «بامبی، یک زندگی در جنگل» نوشته فلیکس زالتن ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها